пʼятницю, 24 червня 2016 р.

Чи можемо повторити ...

                          
Я виріс під час холодної війни.

В принципі, все, хто народився після фултоновской промови Черчілля 1946, жили під час холодної війни.

Загроза її переростання у війну гарячу була то менше, то більше, але існувала завжди, за винятком буквально кількох років, в які екс-СРСР лежав на череві і гриз гуманітарну курячу ногу від фірми Пердью, подаровану Бушем.

У чому суть холодної війни?

Суть її в гонці озброєнь. Ніхто не воює, але до війни готуються денно і нощно, витрачають охуліарди доларів і рублів на створення хитромудрих знарядь, здатних убити ворога, як таргана тапком.

Тобто США і блок НАТО міряються пісюна з Варшавським блоком (нині спочив у бозі) і СРСР в режимі нон-стоп. У кого більше ракет з ядерними боєголовками? У кого більше баз? Хто ближче підібрався до супротивника? У кого більше танків? А кораблів? А атомних підводних човнів? У кого краще ПРО? У кого точніше зброю? У кого оката супутники? У кого досконаліше системи прицілювання? А краще ПО для ракет? А найкраща система для радарів? А надійні мікросхеми?

Як тільки кількість танків і рекрутів перестало грати головну роль, як тільки мова зайшла про високі технології і швидкодіючих машинах, то і з довгою Пісюна відразу визначилися.

Чули про поправку Джексона-Веніка? А про санкції 1979 року народження, накладених на СРСР після вторгнення в Афганістан? Ті, яким була труба, як повідомляли містеру Рейгану радянські нафтовики і газовики?

Ну, хто не чув, рекомендую почитати. Зменшує розміри ілюзій і члена до прийнятних. СРСР був позбавлений доступу до високих технологій, до процесорів, комп'ютерній техніці, верстатів з ЧПУ і іншим західним штучкам. Як наслідок, залишилося задовольнятися тільки краденим і завезеним через треті країни.

І до того з технологіями було не дуже, але після ізоляції стало зовсім недобре.

Другою причиною падіння, як не дивно, була продовольча програма.

Я думав, що помру від старості, - сказав якось Черчилль. - Але коли Росія, що годувала всю Європу хлібом, стала закуповувати зерно, я зрозумів, що помру від сміху.

І, звичайно ж, холодна війна і санкції за агресію проти інших країн, тут були ні при чому. Це все від заздрощів.

Радянський Союз закуповував зерно в Канаді мільйонами тонн тому, що був найкращим, наймогутнішим, самим дружелюбним і найчеснішим державою в світі, якому просто не пощастило жити на одній планеті з агресивними пидораси!

Я народився в 1963 році і сам цього не пам'ятаю, але мама розповідала, що манку на мене доводилося отримувати, а не купувати в магазині. І за хлібом були черги. Ні, голоду не було! Але в УКРАЇНІ за хлібом стояли черги! Ковбаса була дефіцитом. Я не кажу про сухий ковбасі))) Одяг, книги, їжа ... У нас хоч був ринок, а ось в Рибінську, де жила тоді родина моєї дружини, і з ринком були проблеми. Країна в 200 мільйонів населення, яка перемогла у війні 20 років тому, була нездатна забезпечити себе продовольством. Оксюморон, правда?

І тут ми підходимо до третього проблеми - неефективності праці при "безкоштовному" розподілі благ.

З 1966 я себе пам'ятаю уривками, з 1968 пам'ятаю дуже багато. Ми жили в квартирі мого діда Павла і бабусі Шури. Ми - це дідусь з бабусею, яким в 1963 році було по 50, я з мамою і татом, і мамина рідна сестра з чоловіком, в 1971 до нас додався ще й мій двоюрідний брат. Вісім чоловік у двокімнатній квартирі, правда директорської - мій дід був головним електриком Укргіпромезу. Нам пощастило, кімнати були великими і кухня значна. Могло бути гірше. І не було ніяких шансів купити квартиру або її отримати (а ми намагалися), мої батьки залізли в борги на маленьку кооперативну двушку на околиці міста, родина моєї тітки поїхала в районний центр Кіровоградської області - Олександрію. Там дядькові запропонували відомчу хрущовку і посаду.

Зате ми змагалися з Америкою! Вона хотіла нас усіх захопити, поневолити і змусити працювати на клятих капіталістів, а не на самих себе! Вона мріяла закидати нас атомними бомбами! А ми ... Ми - це оплот світу! Це голуби - не інакше! Ми - це єдине, що рятує Землю від знищення! Так, ми поки живемо гірше, тому що нам треба захищати мир! Але скоро - а конкретно в 1980-му - в СРСР буде побудований комунізм! І ось тоді ми заживемо!

Мені розповідають про безкоштовну освіту, про безкоштовну медицину, про безкоштовні табори і космонавтів, які перші зробили крок до зірок! Про гарантовану старість і ковбасу по 2.20 ... Відмінно! Господа! Я все пам'ятаю, я вже жив в той час, на яке ви дрочити. Я знаю, скільки повинен коштувати працю такого фахівця, як мій дід в нормальній країні. Я знаю, що таке більше 100 авторських свідоцтв мого батька. Повірте, грошей, які вони заробили б в нормальній країні, з надлишком вистачило б і на будинки в престижних районах, і на автомобілі, і на гавардское освіту, і на кращих в світі лікарів, якщо потрібно. Хочу вас засмутити - насправді в СРСР нічого не було безкоштовно, все було дуже дорого - набагато дорожче, ніж в Європі або США.

Просто ваш труд і працю ваших близьких відбирало паршиве держава і витрачала його на бомби, ракети, на людожерські режими в Африці, які оголошували себе друзями СРСР, на експорт революції, на підтримку різного роду красножопих ідіотів по всьому світу, на санаторії для партійних бонз, які нічого не виробляли, але за то успішно проё.алі працю цілих поколінь. Ви думаєте ми купували хліб, бо не родило? Родило. Просто праця раба, як вчить нас історія, менш ефективний, ніж праця вільної людини. А ким були колгоспники? Без паспортів? З трудоднями замість грошей за роботу? З заборонами на розміри приватного домогосподарства? Мій прадід по лінії батька був розкуркулений разом з усією родиною і помер в Сибіру. З сім'ї прадіда моєї дружини при висилці зривали натільні хрести. Як ви думаєте, могли вони оплатити освіту дітям, якби залишилися живі? Так, освіта наступному поколінню дала держава - безкоштовно. Відібравши минуле разом з сім'єю і бізнесом, і позбавивши власного майбутнього. Зате безкоштовно.

Це, як наша безкоштовна медицина з абортами без знеболювання і дантистами з педальними бормашинами на ножному приводі. Спасибі, звичайно, але я б вважав за краще заробляти і мати платні послуги. Такі, як мені треба. Такі, як можу купити.

Скажіть, чи могли ми виграти в холодній війні у всього цивілізованого світу? Чи могли ми виграти у війні гарячої я не питаю - дурневі зрозуміло, що в ній не було переможців - тільки ті, що вижили. Думаю, що не могли. І не перемогли.

СРСР перестав існувати. Його уламки, незважаючи на гонор і зарозумілість, стояли з простягнутою рукою. І світ не впав. Ніхто нікого не захопив. Ніхто нікого не поневолив. Чобіт американського солдата не топтав російську землю. Ті, кого СРСР збирав навколо себе довгі роки погрозами, подачками, прямим військовим вторгненням пирснули в різні боки, як птахи з клітки.

Світ не тільки не впав, він навіть не скривився, тільки зітхнув з полегшенням.

Сьогодні вата запоребріковая і вата місцева пишуть мені про військову базу ВМФ США в Криму, про підступні плани НАТО на російські багатства, про те, що вторгнення РФ в Україні - це превентивний захід, що не дала мільйонам росіян згоріти в атомному вогні американських ядерних ударів. Це запобігло війну, пишуть вони. Американці в Косово зруйнували ялтинські домовленості (цікаво, кого анексували американці за останні 70 років), а ми просто захищали себе ...

Знайома тема. Мабуть, знову є бажання мірятися Пісюна. До самих ніжок Буша.

Я не хочу сперечатися - це даремне заняття. Точно так само поводився СРСР - брехав, роблячи чесні очі, і намагався стати головним хлопцем на селі. До тих пір поки не здох. А здох він швидко - менше, ніж за 10 років.

Марно розповідати фанатикам, що світ не такий, як їм розповідають по ТБ і в інтернеті. Вони не читають англійською, не цікавляться незалежними ресурсами, а переводять їм те, що потрібно і ті, кому потрібно. Вони живуть в світі, де не американці і НАТО зупинили криваву війну в Югославії, розгромивши режим Мілошевича, а в тому, де криваві наймити Штатів бомбили мирні сербів, щоб забрати у них Косово.

І хоч кіл на голові теши! Чи не ненормальний в Північній Кореї є загрозою для світу, а Обама, який мало того, що мілітарист, так ще і паскудить в російських ліфтах. Чи не Путін зі своєю камарільей захопив Крим, а Крим повернувся додому. Чи не кремлівські підораси підпалили Донбас, а шахтарі-буряти на куплених в військторзі танках захищають народ Донбасу від злісних укрів.

Кафка відпочиває.

Але я-то пам'ятаю, як хихикали кремлівські старці, як виходила отрутою газета "Правда" і за програмою час показували фланірують на парадах танки і колосяться поля, труби і нафтові фонтани, які стріляли в низьке північне небо ... Товариш Рейган, вашим санкцій труба !

І били, били, били в литаври, рапортуючи про страшні погрози, які благополучно розбилися об могутність СРСР.

А потім...

Потім були черги, порожні прилавки, тютюнові та горілчані бунти, і в Пітері, біля метро, ​​продавщиця в рукавичках з обрізаними пальцями жбурляла в бруд величезний смерзшийся кому курячих стегенець і кидала відкололися шматки на підкручені ваги.

Навколо стояли інтелігентні пітерські бабульки з викидними товаром, розкладеним на розмокших газетах, бандити розводили лохів на миттєвій лотереї зробленої з "воздушки" і колеса щастя, а поруч, на книжковому розвалі, торгували Желязни, Платоновим і Оруеллом.
                                                 

Ян Валетов

Немає коментарів:

Дописати коментар